LeČenje Polnih Bolesti

Kao što smo rekli, velika većina polnih bolesti se vrlo uspešno leči. Zato nemojte očajavati – postoji mnoštvo opcija za lečenje polnih bolesti koje vam stoje na raspolaganju.

Prvi i najvažniji korak je poseta doktoru.
Polne bolesti kao što su hlamidija igonoreja (triper) mogu biti uspešno izlečene korišćenjem različitih antibiotika. S druge strane, mikroorganizmi koji su izazivači genitalnih bradavica, ili Herpesa (HSV), ostaju prisutni u organizmu pojedinca, ali se mogu kontrolisati, u čemu pomažu različiti lekovi i medicinski preparati. Uzročnici AIDS (HIV virus), ili Hepatitisa, mogu biti samo delimično kontrolisani. Ako je kod vas dijagnostikovan HIV AIDS ili Hepatitis, neophodno je da pratite savete doktora, uzimate lekove i pridržavate se propisane terapije, tačno kako je navedeno u uputsvima. U mnogim slučajevima, posebne Grupe Za Podršku, koje postoje i kod nas u Srbiji, mogu puno pomoći obolelima u razmeni iskustava, pitanja i osećanja, koja su potpuno normalna za osobu sa takvom dijagnozom.

Šta očekivati od doktora?
Kada posetite doktora, budite iskreni i recite mu sve što vas muči, kako bi doktor bio u stanju da vam pomogne maksimalno i obrati pažnju na sve ono što osećate. Odlazak na testiranje da utvrdite da li ste zaraženi nekom od polnih bolesti, može biti opterećujuć, zato budite brzi u toj odluci i iskreni prema lekaru, jer je to apsolutno samo u vašem interesu i za vaše dobro.

Kada se pojavite kod vašeg lekara, on će vas verovatno upitati zašto mislite da ste zaraženi. Možda će vam uzeti uzorak urina za testiranje ili preporučiti test krvi, možda će vas pregledati kako bi utvrdio da nemate oteklina ili plikova, kao i osipa, možda čak dobijete da uradite PAPA test, a možda bude i potrebe da vam doktor pogleda i anus (analni otvor).

U većini slučajeva, doktor će imati prilično sigurnu predstavu o tome koja je polna bolest u pitanju i pre nego što rezultati budu gotovi, dok za pojedine polne bolesti, pogotovo kada je u pitanju AIDS ili Hepatitis B ili Hepatitis C, mogu biti potrebne nedelje pre nego što dobijete rezulate vaših testova, a mogu biti potrebni i dodatni testovi, pre nego što vaša dijagnoza bude potpuna.

o Hlamidija